Scholen

Wilt u als school een bijdrage leveren aan het werk van stichting Mheer voor Fako door een evenement of actie te organiseren? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Bent u op zoek naar informatie over de projecten van stichting Mheer voor Fako of over het gebied waar onze stichting zich voor inzet? Stichting Mheer voor Fako beschikt over een lespakket voor de basisscholen met betrekking tot het projectland Indonesie, meer specifiek de Molukken.

Informatie kunt u krijgen via: info@stichtingmheervoorfako.nl

Global Campaign for Education

72 miljoen kinderen gaan over de hele wereld niet naar school. Veel kinderen die wel naar school gaan krijgen onderwijs van erbarmelijk niveau. Vaak hebben leraren zelf de basisschool niet afgerond of zitten de klassen zo vol dat er onvoldoende aandacht is voor de individuele leerling. Vooral meisjes hebben vaak geen kans om naar school te gaan. Stichting Mheer voor Fako heeft zich zelf een doel gesteld waarin zij willen zorgen dat alle kinderen, zowel jongens als meisjes,  van de Kei-eilanden het basisonderwijs kunnen volgen. Het optimaliseren van de schoolgebouwen en het bouwen van toiletten horen volgens onze stichting hier natuurlijk bij.

Onderwijsactieweek 2008

In de onderwijsactieweek van 21 tot en met 25 april 2008 zullen diverse acties worden gevoerd om politici wereldwijd maar ook in Nederland op te roepen hier iets aan te doen. Zo zal Global Campaign for Education campagne voeren door de Grootste les Ooit te organiseren en politici vragen om voor een dagje terug te keren naar de schoolbanken.

Van 21 tot en met 25 april is de internationale onderwijsactieweek om iedereen te doordringen van het belang van onderwijs voor alle kinderen. Onderwijs levert een belangrijke bijdrage aan structurele armoedebestrijding.

Op woensdag 23 april wordt de Grootste Les Ooit georganiseerd. In een estafette zullen overal ter wereld lessen worden gehouden over goed onderwijs. Ook in Nederland. Wilt u met een schoolklas of een groep kinderen of jongeren aan deze internationale marathon meedoen, meldt u zich dan aan via www.globalcampaignforeducation.nl

Onderwijsactieweek 2007: 'Onderwijs is een mensenrecht’

Wat gaan de regeringsleiders er nú aan doen, voor het te laat is?  Tijdens de onderwijsactieweek is een levengrote wereldbol door de straten gerold van 5 steden. De aftrap is gegeven door prinses Laurentien en minister Bert Koenders van ontwikkelingssamenwerking.  Lees hier het verslag 'Recht op een Rugzak' van de aftrap met prinses Laurentien en minister Bert Koenders op woensdag 26 april 2007.

Op donderdag 31 mei 2007 werd, op vooravond van de G8 in Berlijn, de internationale onderwijsactieweek afgesloten. Twee honderd kinderen uit verschillende landen herinnerden wereldleiders aan hun belofte “iedereen naar school in 2015” .