Laatste bericht

Laatste bericht van Stichting Mheer voor Fako

Zoals we reeds eerder gemeld hebben gaat stichting Mheer voor Fako stoppen met haar activiteiten. Te weten projecten op de Kei eilanden, Molukken en vooral voor het dorp Fako.

In mei 2020 zijn de laatste betalingen gedaan voor het schooljaar 2020/2021 voor 24 scholieren van Fako die de middelbare school volgden en de 5 studenten die hun studie aan de universiteit afronden. Hiermee hebben zij allen de door ons gesponsorde opleiding afgerond.

Op 7 juni hebben we de laatste bestuursvergadering gehouden waar alle punten besproken zijn om alles netjes af te sluiten.

Denk aan Kamer van Koophandel, stopzetten Anbi en het opheffen van de bankrekening.

Verder het stopzetten van onze website www.stichtingmheervoorfako.nl die in november 2021 niet meer online is.

Ook hebben we samen besloten om het resterende geld op de bankrekening (1000 euro) te schenken aan de nieuwbouw van de kerk van Fako die bijna af is.

Hiermee voldoen we aan de regels van de Kamer van Koophandel en Anbi om het resterende geld uit te geven aan het doel, zoals omschreven in de statuten van stichting Mheer voor Fako.

In onze statuten staat het doel omschreven als:

De stichting heeft ten doel; het verbeteren en optimaliseren van de sociale en maatschappelijke positie van de bevolking van Kei- Besar, met nadruk op het behoud van eigen cultuur.

Tijdens onze bezoeken aan Fako hebben we ervaren dat de kerk een grote waarde heeft bij de inwoners, vandaar dat wij deze schenking op zijn plaats vinden.

Op 5 juli hebben we met bestuur en de groep vrijwilligers een laatste bijeenkomst om de stichting gezamenlijk af te sluiten. Hierbij blikken we terug op de mooie en bijzondere activiteiten die wij vanuit Nederland voor het dorp Fako op de Molukken ondernomen hebben. We hebben nooit de potentie gehad om alle armoede daar te kunnen bestrijden, maar dat wat we konden doen hebben we gedaan.

Dit alles was ons nooit gelukt als we naast onze vaste groep niet een schare van mensen hadden die ons een warm hart toegedragen hebben en bijgedragen hebben aan het verwezenlijken van alle projecten. Zij het financieel, zij het met schenken van gratis schapenwol, zij het met gratis deelname aan de kerstmarkt in Mheer, zij het met praktische tips etc etc.

Hiervoor willen wij dan ook iedereen die iets voor stichting Mheer voor Fako betekent heeft heel hartelijk danken.

Het gaat jullie goed

Terima kasih banyak

Josée 15-06-2021

Laatste bericht